Garantie

Mocht je een kapot of ondeugdelijk artikel van ons hebben ontvangen, dan kun je beroep doen op de wettelijke garantie. Je kunt ons dit per e-mail of telefonisch melden. We nemen vervolgens binnen een week contact met je op en dan wordt er een passende oplossing gezocht (reparatie, vervangend artikel of (een deel van het) geld terug mocht dit niet mogelijk zijn). Als een artikel kapot aankomt dan moet dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling gemeld worden.

Onder deze garantie vallen niet:

Barstjes en oneffenheden die de steen van nature vertoont
Gebreken en beschadigingen die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik
Defecten en slijtage welke te verwachten zijn bij normaal gebruik
Veranderingen, aanpassingen of bewerkingen aan het product
Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of door nalatige verzorging en onderhoud
Verkleuring.

Voor een optimale en duurzame werking van edelstenen en mineralen is het belangrijk om ze goed te verzorgen door ze regelmatig op te laden en te reinigen. Fel zonlicht en heel hoge en lage temperaturen kunnen beter vermeden worden. Ook zijn er bepaalde stenen die bijvoorbeeld niet tegen water kunnen. Zilveren en gouden sieraden moeten onderhouden worden met gespecialiseerde producten. Water kan beter vermeden worden.

Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@lapidaria.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.